Τρίτη 2 Ιουλίου 2019

Τεχνητή νοημοσύνη στα Ξενοδοχεία: Γιατί τα chatbots είναι απαραίτητα για τον σύγχρονο ξενοδόχο ... του Byron Webster

Ανακαλύψτε τον κόσμο των chatbots, μια ήδη υπάρχουσα τεχνολογία AI (Artificial Intelligence), που εφαρμόζεται σε πολλές βιομηχανίες και μάθετε πώς και γιατί πρέπει να συμπεριλαμβάνεται στην καθημερινή λειτουργία του ξενοδοχείου σας και στην επικοινωνία με τους επισκέπτες
 Η τεχνολογία εξελίσσεται ραγδαία. Και για τους ξενοδόχους, το να εντοπίζουν τις καινοτομίες που θα είναι επωφελείς και να έχουν επίγνωση του τι μπορεί να αποδειχθεί επιβλαβές, είναι κάτι εξαιρετικά δύσκολο. Καμία λύση δεν μπορεί να αποτυπώσει το γεγονός αυτό καλύτερα από τα chatbots. Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης έχει μπει πια δυναμικά σε όλες τις βιομηχανίες, με την πλειοψηφία να επωφελείται από την αυτοματοποίηση και τα χαμηλά κόστη, βελτιώνοντας παράλληλα την εμπειρία των πελατών και την αποδοτικότητα. Ωστόσο, ο κλάδος της φιλοξενίας φαίνεται να καθυστερεί, όπως κάνει αρκετά συχνά, με αποτέλεσμα να μην επωφελείται από τις ευκαιρίες που προσφέρει αυτή η αναδυόμενη τεχνολογία. Και ενώ ο όρος “τεχνητή νοημοσύνη” μπορεί να σημαίνει πολλά πράγματα για πολλούς ανθρώπους και μπορεί να εφαρμοστεί σε πολλά φάσματα για να επιτύχει ποικίλα αποτελέσματα, στο άρθρο αυτό θα αναφερθούμε αποκλειστικά και μόνο στην χρήση του AΙ στα chatbots. Εξάλλου, είναι ο τομέας στον οποίο το AI μπορεί να έχει το μεγαλύτερο αντίκτυπο στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.


Γιατί λοιπόν, είναι τόσο μικρός ο αριθμός των ξενοδόχων που έχουν υιοθετήσει τα chatbots στα καταλύματά τους; Όλοι τα έχουμε χρησιμοποιήσει σε κάποιο βαθμό. Είναι αυτή το χρήσιμο pop-up “bubble”, που βρίσκεται σε πολλά website, το οποίο σας ρωτάει αν χρειάζεστε βοήθεια. Αυτό, λοιπόν, είναι ένα chatbot (είμαστε βέβαιοι ότι σίγουρα δεν πιστεύατε πως πίσω από αυτό κρυβόταν ένα πραγματικό πρόσωπο). Ίσως κάποιοι ξενοδόχοι να είχαν κακές εμπειρίες με αυτή την τεχνολογία στο παρελθόν, επομένως είναι λογικό να μην είναι πρόθυμοι να την υιοθετήσουν, φοβούμενοι ότι θα μπορούσε να βλάψει την εμπειρία του πελάτη. Όμως, οι εξελίξεις είναι ραγδαίες και τα chatbots δεν είναι αποτελεσματικά μόνο στη οικοδόμηση του brand identity του καταλύματός σας, αλλά είναι συχνά και η προτιμώμενη μέθοδος επικοινωνίας από πολλούς πελάτες.

Η σημασία των chatbots!

Παρ’ ότι ο ρυθμός αποδοχής στον κλάδο της φιλοξενίας είναι πιο αργός, πολλές κορυφαίες εταιρείες ξενοδοχείων είναι πλέον πεπεισμένες για την αποτελεσματικότητα της εφαρμογής των chatbots στις σχέσεις τους με τους πελάτες τους. Επομένως, για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό και γιατί όλο και περισσότεροι ξενοδόχοι θα πρέπει να αξιολογήσουν τη χρήση των αυτοματοποιημένων εργαλείων ανταλλαγής μηνυμάτων στη λειτουργία των καταλυμάτων τους;

Η συνομιλία με μηνύματα είναι, πλέον, το προτιμώμενο κανάλι επικοινωνίας των πελατών. Και το να προσφέρεις στον ταξιδιώτη όχι μόνο αυτό που θέλει αλλά αυτό που αναζητά, είναι κομβικό για την οικοδόμηση μιας μακροχρόνιας σχέσης.
Τα chatbots έχουν τη δυνατότητα να αλληλεπιδρούν σε οποιαδήποτε γλώσσα επιθυμεί ο επισκέπτης. Οι γλωσσικές δυσκολίες είναι το νούμερο ένα κριτήριο που προκαλεί άγχος στου σύγχρονους ταξιδιώτες. Ξεπεράστε αυτό το φαινόμενο όχι απλά για να διαφοροποιήσετε το κατάλυμά σας από τον ανταγωνισμό, αλλά και για να προσφέρετε στους πελάτες σας μια εμπειρία πραγματικά εξατομικευμένη στις ανάγκες τους.
Τα chatbots αυτοματοποιούν επαναλαμβανόμενες διαδικασίες χαμηλού κόστους, που προσθέτουν αξία στην εμπειρία του πελάτη. Αυτό, όχι μόνο δίνει στους επισκέπτες άμεση πρόσβαση στις πληροφορίες που ζητούν, αλλά μειώνει το κόστος και ελευθερώνει το χρόνο του προσωπικού, επιτρέποντάς τους να επικεντρώνονται στην πιο ουσιαστική επικοινωνία με τους πελάτες.
Το να προσφέρετε στους πελάτες σας το δικό τους προσωπικό chatbot παρέχει αυτομάτως ένα επίπεδο ευκολίας και προσωποποίησης που δεν υπήρχε προηγουμένως. Άμεσες και αυτοματοποιημένες απαντήσεις σε οποιαδήποτε απορία ή ερώτηση. Δυνατότητα να παραγγείλεις φαγητό και ποτό από οποιοδήποτε σημείο και ανά πάσα στιγμή, από τη δική σου συσκευή. Η δυνατότητα να κάνεις κράτηση σε οποιαδήποτε υπηρεσία του ξενοδοχείου επιθυμείς. Όλα αυτά εξαλείφουν τις περιπτώσεις που ο πελάτης μπαίνει σε αναμονή, μεταφέρεται από αντιπρόσωπο σε αντιπρόσωπο ή περιμένει για ώρα προκειμένου να λάβει μια απλή απάντηση σε μια απλή ερώτηση. Είναι, στην ουσία. επικοινωνία με δικούς τους όρους.
Τα chatbots δεν απαιτούν καμία επένδυση σε λογισμικό. Το κινητό κάθε πελάτη είναι το μόνο που χρειάζεται για τη λειτουργία αυτής της καινοτομίας. Και μην ξεχνάμε ότι οι συσκευές αναβαθμίζονται διαρκώς. Αυτό σημαίνει ότι οι ξενοδόχοι αποφεύγουν οποιαδήποτε αρχική επένδυση σε λογισμικά που γρήγορα ξεπερνιούνται ή απαιτούν διαρκή συντήρηση και συνήθως αντικατάσταση ανά 2-3 έτη.

Τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει ένας ξενοδόχος πριν από την τελική απόφαση!
Υπάρχουν όντως τεράστια οφέλη από την εφαρμογή των chatbots σε ένα κατάλυμα, ανεξαρτήτως μεγέθους. Με ολοένα και περισσότερες επιλογές να διατίθενται καθημερινά, τι είναι αυτό που θα πρέπει να αναζητά ένας ξενοδόχος όταν αποφασίζει για τις νέες εφαρμογές για το κατάλυμά του;

Εξασφαλίστε ότι ο πάροχός σας έχει βαθιά γνώση του κλάδου της φιλοξενίας και της πολυπλοκότητάς του. Αν δεν έχεις μια πραγματική εικόνα των λειτουργικών συστημάτων και των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν καθημερινά τα ξενοδοχεία, είναι δύσκολο να χτίσεις μια τεχνολογία που θα ενσωματώνεται άψογα στα υπάρχοντα συστήματα και διαδικασίες.
Είναι προτιμότερο το chatbot να έχει τη μορφή ενός σύγχρονου web application (PWA-Progressive Web Application). Οι πελάτες δεν θέλουν πλέον να κατεβάζουν τα κλασικά applications που όλοι γνωρίζουμε, ειδικά όταν μιλάμε για βραχυπρόθεσμες διαμονές. Και όλοι γνωρίζουμε ότι η τεχνολογία είναι όσο καλή της επιτρέπεις να γίνει. Ένα PWA έχει την μορφή και την αίσθηση ενός τυπικού application, αλλά δεν απαιτεί λήψη στη συσκευή, επομένως αφαιρεί αυτομάτως ένα σημαντικό εμπόδιο χρήσης.
Επιλέξτε λύσεις που παρέχουν πρόσθετες λειτουργίες, όπως το push marketing, τη συλλογή feedback ή δυνατότητες παραγγελιοληψίας F&B. Αυτό, παρέχει μια πραγματική πλατφόρμα επικοινωνίας 360⁰ που όχι μόνο σας επιτρέπει να μάθετε πολύτιμες πληροφορίες για τους πελάτες σας και τις επιθυμίες τους, αλλά σας δίνει και τη δυνατότητα να αυξάνετε τα έσοδά σας από άλλες υπηρεσίες της επιχείρησής σας.
Βεβαιωθείτε ότι η λύση που τελικά θα επιλέξετε, θα παρέχει τη δυνατότητα ζωντανής επικοινωνίας. Αναπόφευκτα θα υπάρχουν ερωτήσεις ή απορίες που η αυτοματοποιημένη διαδικασία απαντήσεων δεν θα μπορεί να κατανοήσει. Οι άνθρωποι θέλουν να ‘δοκιμάζουν’ τις αντοχές καθετί νέου που έρχεται στην αντίληψή τους — είναι στη φύση τους! Επομένως, το να παραχωρείς στον operator τη δυνατότητα να διαχειρίζεται τέτοιες καταστάσεις σε πραγματικό χρόνο, θα διασφαλίσει ότι μπορείτε να αντεπεξέλθετε σε τέτοιου είδους περιστατικά άψογα, χωρίς την παραμικρή δυσαρέσκεια των πελατών.
Αναζητήστε επιλογές που ενσωματώνονται στις προτιμώμενες πλατφόρμες επικοινωνίας των πελατών σας. Οι λύσεις που μπορούν να ενσωματωθούν στο WeChat, Messenger ή Line θα επιτρέψουν στους επισκέπτες να αλληλεπιδρούν με το κατάλυμά σας μέσω μιας πλατφόρμας με την οποία είναι ήδη εξοικειωμένοι.
Επιλέξτε μια λύση που σας επιτρέπει να κάνετε αλλαγές εύκολα και αποτελεσματικά. Ο κλάδος της φιλοξενίας είναι ένα δυναμικό περιβάλλον, με τις παροχές του να αλλάζουν σε καθημερινή βάση. Οι λύσεις που απαιτούν παρέμβαση προγραμματιστή για την ενημέρωση των απαντήσεων, μπορεί να καταστούν αναποτελεσματικές και δαπανηρές.

Εάν δεν είστε ακόμα σίγουροι αν τα chatbots είναι κατάλληλα για εσάς, τότε θα σας συμβουλεύσουμε να δείτε μια από τις αγαπημένες ,ας ταινίες, το Moneyball: “The first one through the wall always gets bloody. Always.” (Ο πρώτος που περνάει μέσα από τον τοίχο, πάντα ματώνει. Πάντα). Και γιατί συμβαίνει αυτό; Επειδή απειλούνται οι πεποιθήσεις των ανθρώπων. Οι ιδέες τους για το πώς πρέπει να λειτουργούν τα πράγματα. Η αντίληψή τους για τη δική τους αξία μέσα σε έναν οργανισμό. Και όποτε συμβαίνει αυτό, οι άνθρωποι φοβούνται. Όμως, όσοι τελικά δεν αφήνουν αυτόν τον φόβο να επισκιάσει την ανάγκη τους να καινοτομούν και να αναζητούν νέες μεθόδους για να βελτιώσουν την εμπειρία του πελάτη τους και τις ξενοδοχειακές τους δραστηριότητες, είναι εκείνοι που τελικά θα ξεχωρίσουν σε έναν κόσμο όπου οι επιθυμίες και οι προσδοκίες των σύγχρονων ταξιδιωτών αλλάζουν συνεχώς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

αφήστε το σχόλιό σας